Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Pemberian Telefon Bimbit Percuma Kepada Pelajar Dari Keluarga B40

YTL Foundation dengan kerjasama YES dan FrogAsia, menyediakan data mudah alih dan bahan pembelajaran atas talian secara percuma kepada semua pelajar yang berdaftar di sekolah kerajaan di Malaysia. Bersama-sama, kita menjaga keselamatan anak-anak dan terus menyokong pembelajaran mereka!

  • Untuk Semua - Akses kepada pembelajaran dan kuiz ulangkaji di tab ‘Sumber Pembelajaran’
  • Untuk Ibubapa - Mohon data 40GB percuma di tab "‘Pelan Data Percuma’
  • Untuk Guru - Calonkan pelajar dari keluarga B40 di tab ‘Para Guru’

telefon percuma

Bantulah kami untuk salurkan telefon bimbit percuma


Para guru yang dihormati, pihak YTL Foundation ingin menghulurkan bantuan dengan pemberian telefon bimbit secara percuma, lengkap dengan data 120GB ( iaitu 10GB sebulan selama 12 bulan) bagi membantu para pelajar dari keluarga B40 untuk meneruskan pembelajaran dari rumah. Sebagai pejuang barisan hadapan, mewakili para pelajar, kami memerlukan khidmat anda untuk mengenal pasti pelajar yang tidak mempunyai gajet untuk menerima manfaat ini.

Isikan Borang Pencalonan seperti di bawah. Sila bersedia dengan maklumat berikut sebelum mendaftar:
  1. Nombor kad pengenalan anda
  2. Nama & nombor kad pengenalan pelajar
  3. Nama & nombor kad pengenalan ibubapa


3 Langkah Mudah Untuk Menamakan Pelajar Yang Memerlukan Bantuan

  1. Namakan pelajar yang memerlukan bantuan
  2. Borang dilengkapkan oleh ibubapa
  3. Penghantaran telefon bimbit percuma dengan data 120GB kepada pelajar yang dinamakan

Perlukan bantuan lanjut? Sila klik di sini untuk soalan lazim.

23 comments for "Pemberian Telefon Bimbit Percuma Kepada Pelajar Dari Keluarga B40"

  1. Kenapa mesti guru2 sahaja yg boleh memohon hp niuntuk murid.apa2 pun harap telus amanah dan tidak pilih kasih lah

    ReplyDelete
  2. Jika yg pemohon bukan penjaga anak bagaimana..adakah di luluskn..maksudnye yg dijaga adalah anak saudaranya..ibu kandung menyerah anknye ats jagaan kakaknye.mcm mana..disitu siapakah yg layak utk.memohon bantuan hp kepda murid ini.adakah ibu atau penjaga asal murid ini...mohon penjelasan?

    ReplyDelete
  3. Risau berkemungkinan anak ini tidak mendapat ape yg sepatutnye..jika perlu lebih baik rujuk kepd guru kelas utk murid2 yg dr golongan B40 ni mengesahkn dimana siapa penjaga yg sbnar yg berhak memohon.sbb guru2 mesti ada menyimpan profil murid yg sah..dimana ank dibawah jagaan ibu saudara @ nenek mohon selidik trlbh dahulu.

    ReplyDelete
  4. Mohd Yazid bin Mohamad alamat batu 9 jalan Mawai 81900 kota tinggi johor

    ReplyDelete
  5. Dari 21 April 2020 sudah mohom.. Sampai sekarang masih tidak ada jawapan.

    ReplyDelete
  6. Nama anak saya tercalon untuk handhpone percuma nie..tapi sampai sekarang masih tak ada jawapan.

    ReplyDelete
  7. I pun Sama sampai skrg tak Ada jawapa APA untuk Telefon percuma

    ReplyDelete
  8. Bagaimana nak semak status permohonan lulus atau tak untuk bantuan telefon percuma

    ReplyDelete
  9. Sudah isi kenapa tiada rekod pula..
    Banyak kali juga isi..

    ReplyDelete
  10. Kalau sudah lulus bila dapat bantuan telipon

    ReplyDelete
  11. Sy dh lulus..dpt msj hari tu..akan dihantar 22/8 tp xsampai2 lagi..ada member dh dapat sama jg dgn tarikh dihantar dgn sy..sy cuba cek balik tp keluar dlm proses pulak...mcm mn pulak ya...

    ReplyDelete
  12. Dh Lulus Telefon dlm pghantaran tapi dh kat 2 minggu xsampai2 pun...tggu juga...hantar Guna pos ke apa ye?

    ReplyDelete
  13. Sudah memohon tapi dalam proses....macam mana tu mau isi borang lagi kah

    ReplyDelete
  14. Saya katageri b40 tapi kenapa anak saya tak lulus.dan kenapa plak cikgu yang memilih murid yang layak.

    ReplyDelete
  15. Kumarikrisna867@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Nak tnya dalam g mail bgtau dapat telefon dngan sim percuma tapi sy dapat cuma sim sahaja

    ReplyDelete
  17. Saya telah cuba untuk semak permohonan bantuan telefon pintar yang dimaksudkan diatas. akan tetapi ruangan untuk mengisi nombor maykad/maykid anak sudah didaftarkan, Berkemungkinan pihak sekolah atau guru telahpun mendaftarkan diatas maykid anak saya, tetapi sehingga hari ini tidak ada apa-apa pemberitahuan daripada pihak sekolah kepada saya... Harap maklum..

    ReplyDelete
  18. Aslmkum...anak kamek Nang betul nak memerlukan tlfn tuk.kinek tuk Belarjar online d rumah gunalah tlfn satu ya ajak.tlfn Kamek.nak sekolah menengah sampe 13 group.ngekot mata pelajaran.di tambah sekolah rendah 3 org gik guna juak tpn ya juak.sampe bergegar skrin tpn menandakan tlfn reging.kmk betoi2 memerlukan tpn.nak beli x mampu.anak 7 org.bantuk lah kamek.

    ReplyDelete