Pemberian Telefon Bimbit Percuma Kepada Pelajar Dari Keluarga B40

YTL Foundation dengan kerjasama YES dan FrogAsia, menyediakan data mudah alih dan bahan pembelajaran atas talian secara percuma kepada semua pelajar yang berdaftar di sekolah kerajaan di Malaysia. Bersama-sama, kita menjaga keselamatan anak-anak dan terus menyokong pembelajaran mereka!

  • Untuk Semua - Akses kepada pembelajaran dan kuiz ulangkaji di tab ‘Sumber Pembelajaran’
  • Untuk Ibubapa - Mohon data 40GB percuma di tab "‘Pelan Data Percuma’
  • Untuk Guru - Calonkan pelajar dari keluarga B40 di tab ‘Para Guru’

telefon percuma

Bantulah kami untuk salurkan telefon bimbit percuma


Para guru yang dihormati, pihak YTL Foundation ingin menghulurkan bantuan dengan pemberian telefon bimbit secara percuma, lengkap dengan data 120GB ( iaitu 10GB sebulan selama 12 bulan) bagi membantu para pelajar dari keluarga B40 untuk meneruskan pembelajaran dari rumah. Sebagai pejuang barisan hadapan, mewakili para pelajar, kami memerlukan khidmat anda untuk mengenal pasti pelajar yang tidak mempunyai gajet untuk menerima manfaat ini.

Isikan Borang Pencalonan seperti di bawah. Sila bersedia dengan maklumat berikut sebelum mendaftar:
  1. Nombor kad pengenalan anda
  2. Nama & nombor kad pengenalan pelajar
  3. Nama & nombor kad pengenalan ibubapa


3 Langkah Mudah Untuk Menamakan Pelajar Yang Memerlukan Bantuan

  1. Namakan pelajar yang memerlukan bantuan
  2. Borang dilengkapkan oleh ibubapa
  3. Penghantaran telefon bimbit percuma dengan data 120GB kepada pelajar yang dinamakan

Perlukan bantuan lanjut? Sila klik di sini untuk soalan lazim.

{ 14 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 10 April 2020 at 16:47
Kenapa mesti guru2 sahaja yg boleh memohon hp niuntuk murid.apa2 pun harap telus amanah dan tidak pilih kasih lah
Unknown Unknown 16 April 2020 at 16:07
Jika yg pemohon bukan penjaga anak bagaimana..adakah di luluskn..maksudnye yg dijaga adalah anak saudaranya..ibu kandung menyerah anknye ats jagaan kakaknye.mcm mana..disitu siapakah yg layak utk.memohon bantuan hp kepda murid ini.adakah ibu atau penjaga asal murid ini...mohon penjelasan?
Unknown Unknown 16 April 2020 at 16:11
Risau berkemungkinan anak ini tidak mendapat ape yg sepatutnye..jika perlu lebih baik rujuk kepd guru kelas utk murid2 yg dr golongan B40 ni mengesahkn dimana siapa penjaga yg sbnar yg berhak memohon.sbb guru2 mesti ada menyimpan profil murid yg sah..dimana ank dibawah jagaan ibu saudara @ nenek mohon selidik trlbh dahulu.
Unknown Unknown 29 April 2020 at 16:01
Mohd Yazid bin Mohamad alamat batu 9 jalan Mawai 81900 kota tinggi johor
azizul azizul 5 May 2020 at 08:46
Dari 21 April 2020 sudah mohom.. Sampai sekarang masih tidak ada jawapan.
Unknown Unknown 15 May 2020 at 12:46
Nama anak saya tercalon untuk handhpone percuma nie..tapi sampai sekarang masih tak ada jawapan.
Unknown Unknown 17 May 2020 at 10:29
I pun Sama sampai skrg tak Ada jawapa APA untuk Telefon percuma
Unknown Unknown 18 May 2020 at 09:01
Bagaimana nak semak status permohonan lulus atau tak untuk bantuan telefon percuma
Unknown Unknown 25 May 2020 at 14:27
Sudah isi kenapa tiada rekod pula..
Banyak kali juga isi..
Unknown Unknown 11 June 2020 at 22:44
Kalau sudah lulus bila dapat bantuan telipon
Eirma darus Eirma darus 27 August 2020 at 10:09
Sy dh lulus..dpt msj hari tu..akan dihantar 22/8 tp xsampai2 lagi..ada member dh dapat sama jg dgn tarikh dihantar dgn sy..sy cuba cek balik tp keluar dlm proses pulak...mcm mn pulak ya...

Unknown Unknown 29 August 2020 at 16:23
Dlm pertimbangan maksudnya
Unknown Unknown 31 August 2020 at 17:56
Dh Lulus Telefon dlm pghantaran tapi dh kat 2 minggu xsampai2 pun...tggu juga...hantar Guna pos ke apa ye?