Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Permohonan Rayuan Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) Secara Online Di Buka

Mereka yang tidak tersenarai sebagai penerima Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) boleh mengemukakan rayuan mulai 18 April hingga 28 April 2020

rayuan bantuan khas sarawakku sayang

Kriteria-kriteria kelayakan rayuan BKSS adalah seperti berikut:

  1. Penduduk Sarawak yang merupakan ketua isi rumah (suami atau isteri) dari golongan B40 yang mana jumlah pendapatan isi rumah adalah kurang RM 4,000 sebulan; atau
  2. Bujang (berumur 40 tahun hingga 59 tahun / OKU berumur 18 tahun hingga 59 tahun) dengan pendapatan kurang RM2,000 sebulan


Permohonan rayuan hendaklah dibuat dengan mengisi Borang Permohonan Rayuan Bantuan Khas Sarawakku Sayang yang boleh dimuat turun dari pautan yang telah disediakan dibawah dan hantar ke Pejabat Daerah yang berdekatan.



Permohonan rayuan juga boleh dibuat SECARA ATAS TALIAN di sini. Pemohon digalakkan untuk membuat rayuan atas talian semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berlangsung untuk mengurangkan pergerakan orang awam

Pemohon digalak mengemukakan akaun bank bagi memudahkan bayaran bantuan disalurkan. Bagi pertanyaan, hubungi 082-555 999 atau e-mel  555999@sarawak.gov.my

23 comments for "Permohonan Rayuan Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) Secara Online Di Buka"

  1. Masa ini lagi boleh memohan ke yang bujang

    ReplyDelete
  2. Penat dh ulang alik ke bank,kata yg layak bpn automatik dapat��

    ReplyDelete
  3. Tu hari semak status dlm proses. Skli semak lg timbul plk tiada rekod.

    ReplyDelete
  4. Sya punya rayuan x di terima sedangkan sya nie org srwak..suami x blh bkrja sbb org smnanjung..perlu permit..hurmmm...anak sya byak..tp x kan la sya x lyak..

    ReplyDelete
  5. Bkss April, May, Jun dapat...
    Tapi July Tak dapat..nak buat rayuan macam Mana??

    ReplyDelete
  6. nak tanya kepada kerajaan negeri...rayuan dh lulus...bila agaknya duit bkss dr bupan 4 hingga bulan 7 dimasukan keakaun...mengikut pertanyaan dengan lhdn...duit akan masuk ujung bulan 7 tapi dah masuk nak pertengahan bulan 8 sesen duit pun belom masuk

    ReplyDelete
  7. Nak tanya kenapa rayuan saya asyik tgh proses je. ? Hmmm .. Sedih la mcm ni..

    ReplyDelete
  8. Untuk adik saya , pemohonan rayuan tidak dijumpai

    ReplyDelete
  9. Apahal nak isi dan daftar borang bkss asyik muncul iklan suruh download app je,,plik² lh argghhhh

    ReplyDelete
  10. Saya nak buat rayuan dapat tak.. Sebab blum trima lgi bantuan ni sdangkan bantuan bsh layak.. Cakap auto tapi tak masuk pun

    ReplyDelete
  11. Saya nak buat rayuan tak dapat ..blh ajar cara rayuan ini ke

    ReplyDelete
  12. Kenapa saya tidak mendapat bantuan sarawakku sayang sedangkan saya ada mendapat bantuan prihatin nasional..bila membuat semakan tiada dalam rekod.. Sedangkan kalau mendapat bpn, secara automatik akan mendapat bantuan sarawakku sayang.. Tapi, apabila membuat semakan, knpa tiada dalam rekod...

    ReplyDelete
  13. Lagi boleh buat ke.rayuan untuk bkss

    ReplyDelete
  14. Permohon tak dijumpai knpe syyee.sy bkn orng srawak ke..

    ReplyDelete
  15. saya dr bkss 1.0 dulu dan sarawak pay dh tak dpt.merayu pun tak ada dlm rekod.asyik merayu ajk2.dh lh pernah minta lesen meniaga dgn majlis daerah,smpai sekarang pun tak dpt jawapan.saya org tempatan kot.tp mcm org asing pulak.nak kena merayu bagai.dlm keadaan pandemik mcm ni mcm mana nk teruskan kehidupan dgn geran peniaga kecil tak dpt bantuan tak dpt.takbtahu nak mengadu dgn siapa dh

    ReplyDelete
  16. Assalammualaikum,borang tu permohonan BKSS tu hantar kat mana tuan?

    ReplyDelete
  17. saya baru buat rayuan.kenapa saya tak layah

    ReplyDelete