Permohonan Rayuan Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) Secara Online Di Buka

Mereka yang tidak tersenarai sebagai penerima Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS) boleh mengemukakan rayuan mulai 18 April hingga 28 April 2020

rayuan bantuan khas sarawakku sayang

Kriteria-kriteria kelayakan rayuan BKSS adalah seperti berikut:

  1. Penduduk Sarawak yang merupakan ketua isi rumah (suami atau isteri) dari golongan B40 yang mana jumlah pendapatan isi rumah adalah kurang RM 4,000 sebulan; atau
  2. Bujang (berumur 40 tahun hingga 59 tahun / OKU berumur 18 tahun hingga 59 tahun) dengan pendapatan kurang RM2,000 sebulan


Permohonan rayuan hendaklah dibuat dengan mengisi Borang Permohonan Rayuan Bantuan Khas Sarawakku Sayang yang boleh dimuat turun dari pautan yang telah disediakan dibawah dan hantar ke Pejabat Daerah yang berdekatan.



Permohonan rayuan juga boleh dibuat SECARA ATAS TALIAN di sini. Pemohon digalakkan untuk membuat rayuan atas talian semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berlangsung untuk mengurangkan pergerakan orang awam

Pemohon digalak mengemukakan akaun bank bagi memudahkan bayaran bantuan disalurkan. Bagi pertanyaan, hubungi 082-555 999 atau e-mel  555999@sarawak.gov.my

{ 12 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 8 May 2020 at 17:36
Masa ini lagi boleh memohan ke yang bujang
Unknown Unknown 20 May 2020 at 18:04
Penat dh ulang alik ke bank,kata yg layak bpn automatik dapat��
Unknown Unknown 15 June 2020 at 01:51
Tu hari semak status dlm proses. Skli semak lg timbul plk tiada rekod.
Unknown Unknown 30 July 2020 at 14:41
Sya punya rayuan x di terima sedangkan sya nie org srwak..suami x blh bkrja sbb org smnanjung..perlu permit..hurmmm...anak sya byak..tp x kan la sya x lyak..
Unknown Unknown 6 August 2020 at 11:09
Bkss April, May, Jun dapat...
Tapi July Tak dapat..nak buat rayuan macam Mana??
Unknown Unknown 10 August 2020 at 08:46
nak tanya kepada kerajaan negeri...rayuan dh lulus...bila agaknya duit bkss dr bupan 4 hingga bulan 7 dimasukan keakaun...mengikut pertanyaan dengan lhdn...duit akan masuk ujung bulan 7 tapi dah masuk nak pertengahan bulan 8 sesen duit pun belom masuk
Unknown Unknown 10 August 2020 at 20:26
Nak tanya kenapa rayuan saya asyik tgh proses je. ? Hmmm .. Sedih la mcm ni..
Unknown Unknown 5 September 2020 at 22:24
Untuk adik saya , pemohonan rayuan tidak dijumpai
Unknown Unknown 23 September 2020 at 01:08
Apahal nak isi dan daftar borang bkss asyik muncul iklan suruh download app je,,plik² lh argghhhh